.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

یه کم خبر

قوانین عجیب و غریب در نقاط مختلف جهان: گزارش یک روزنامه ایتالیایی  


«قانون های دیوانه» عنوان گزارشی است که در روزنامه ایل جورناله ایتالیا انتشار یافته است. خبرنگار روزنامه در سفری به دنیای قوانین و قانونگذاری، عجیب ترین قوانین موجود را دستچین کرده است. در مقدمه اشاره می شود تصویب قوانین غیرمنطقی، ربطی به دموکراسی ندارد، زیرا حماقت انسان را نمی توان در مرزهای جغرافیایی محدود ساخت. اولین کشور آمریکا است؛ شاید هیچ کشوری به اندازه آمریکا قوانین عجیب و غریب و غیرمعقول به تصویب نرسانده باشد و در این زمینه به قانونی در ایالت نیویورک اشاره می کند که گردش در خیابان ها با بستنی در جیب را ممنوع اعلام کرده یا قانون دیگری که در کالیفرنیا از آفتاب به عنوان اموال عمومی نام می برد. عجیب ترین قانون در شهر چیکو به تصویب رسیده که بر مبنای آن داشتن بمب هیدروژن آزاد است ولی استفاده از آن 500 دلار جریمه دارد. در استرالیا برای تعویض لامپ سوخته باید به افرادی که دارای مجوز هستند مراجعه کرد. در خاتمه این روزنامه به فتوای جعفر صبوری در ایران مبنی بر ممنوعیت بازی شطرنج اشاره می کند.

قتل ناموسی دختر 21 ساله پاکستانی در ایتالیا، باردیگر عدم امکان همزیستی با مسلمانان را به مردم ایتالیا یادآور شد  

افکار عمومی ایتالیائی از شنیدن اخبار قتل یک دختر 21 ساله پاکستانی به نام حنا سلیم که با یک جوان ایتالیائی زندگی می‌کرد، توسط پدر، برادر و عموی دختر، به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. بسیاری از ایتالیائی‌ها این قتل را سمبول غیرممکن بودن همزیستی با مسلمانان تلقی کردند. حنا سلیم 5 سال پیش همراه خانواده خود در شمال ایتالیا ساکن شده بود. جسد وی در یک کیسه نایلونی سیاه رنگ زیر یک متر خاک در حیاط منزل پدری او پیدا شد. جوزپه، نامزد حنا، با مراجعه به ماموران انتظامی ناپدید شدن وی را به ماموران انتظامی اطلاع داد. حنا سه ماه پیش منزل پدری در سارتزو را ترک کرد و در شهر برشا با جوزپه منزل گزیده بود.

«آفساید» به دلیل نداشتن مجوز نمایش در ایران، امکان کاندیدا شدن در اسکار 2007 را از دست می دهد: مصاحبه با جعفر پناهی  

فیلم آفساید آخرین ساخته جعفر پناهی با آن که بیشترین شانس را برای کاندیدا شدن در اسکار 2007 دارد، به دلیل نداشتن مجوز نمایش در ایران، این امکان را به زودی از دست می دهد. به گفته بسیاری از اهالی سینما فیلم آفساید که از سوی کمپانی معروف سونی پیکچرز خریداری شده و قرار است به زودی در آمریکا پخش شود، بیشترین شانس را برای برنده شدن خواهد داشت. جعفر پناهی خود در مصاحبه می گوید: می خواستیم فیلم یک ماه پیش از جام جهانی فوتبال در ایران به نمایش دربیاید، بعد از دو سه هفته از درخواست ما گفتند چهارشنبه موضوع را بررسی می کنیم، ولی متاسفانه چهارشنبه های بسیاری گذشته و من همچنان پنج شش ماه است که منتظرم و این در حالی است که کپی فیلم را در کوچه و بازار و هر بقالی می توان پیدا کرد، اما باز هم همه درها را به روی ما می بندند تا فیلم هیچ موقعیتی نتواند پیدا کند و به نوعی بسوزد و از بین برود.

جمع آوری ماهواره ها

در ادامه جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ها از سطح شهر تهران، ماموران یگان امداد یگان ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با ورود به چند دستگاه آپارتمان و مجتمع مسکونی اقدام به پاکسازی ال‌ام‌بی و دیش‌های ماهواره کردند.

 در حالی که جمع‌آوری تجهیزات ماهواره تا پیش از این بر عهده عوامل اطلاعات پلیس بود، از پنج‌شنبه هفته گذشته ماموران یگان ویژه در این رابطه وارد عمل شده و پس از اخذ حکم کلی قضایی برای ورود به مشاعات منازل با شدت بیشتری اقدام به جمع‌آوری دیشهای ماهواره‌ می‌کنند و به این ترتیب تا کنون عملیاتهایی در شهرک غرب، ونک، مجتمع بهجت‌آباد خیابان زرتشت، الهیه و تجریش به اجرا در آمده است.

در جریان پیگیری‌های پلیسی، ماموران یگان ویژه با سه دستگاه تویوتا هایلوکس پس از گشت زنی در منطقه الهیه به مجتمع مسکونی «هاله» و آپارتمان‌هایی که تجهیزات ماهواره آن مشهود بود، وارد شدند و تا ساعت 13 بیش از 50 بشقاب و LMB ماهواره را از پشت‌بام منازل جمع‌آوری کردند.

در حالی که بازرس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز ناظر بر عملکرد ماموران بود، ماموران یگان ویژه به درب هیچ واحد مسکونی جهت دریافت رسیور مراجعه نکردند.

در این میان یکی از ساکنان که از ورود ماموران به پشت بام منزلش ناراحت به نظر می‌رسید، به خبرنگار ایسنا، گفت: با زور نمی‌توان هیچ کاری را پیش برد و این که ماموران به داخل ساختمان رفته و با زور ماهواره‌ها را جمع کنند، حالت زیبایی ندارد و تنها پاک کردن صورت مساله است.

او در خصوص علت استفاده از ماهواره اظهار کرد: برنامه‌های صدا و سیما جذاب نبوده و مخاطب پسند نیست و از سوی دیگر سانسورهای زیاد خبری و اطلاعاتی نیز مزید بر علت شده است.

اظهارات این شخص درحالی بود که ساکن دیگری از مجمتع که خود فاقد ماهواره بود نسبت به این اقدام ابراز خرسندی و از ماموران قدردانی کرد.

وی با اشاره به اثرات سوء ماهواره بر خانواده‌ها بویژه جوانان گفت: رسانه ملی باید با تولید برنامه‌های متنوع مانع تهاجم فرهنگی و گرایش افراد به برنامه‌های شبکه‌های خارجی شود.

همچنین ماده پنج نیز نیروی انتظامی را موظف می‌کند که با اعطای حداکثر یک هفته مهلت به استفاده کننده اخطار و در صورت ادامه استفاده با مجوز مقام صالح قضایی نسبت به جمع‌آوری تجهیزات مذکور اقدام نماید. کالاهای جمع‌آوری در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر محمد تورنگ، رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز در پاسخ به این پرسش که آیا جمع‌آوری دیش‌های ماهواره از منازل سطح شهر شدت یافته است، تصریح کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با ماهواره تغییری نکرده و همان سیاست‌های قبلی است.

وی با بیان این که تا روز گذشته با اعلام شکایت خصوصی در زمینه مزاحمت‌های ایجاد شده از قبل استفاده برخی شهروندان از ماهواره در منازلشان، موضوع پیگیری می‌شد، به ایسنا گفت: در راستای ادامه اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی، از روزهای اخیر علاوه بر پیگیری شکایات مردمی در این باره، عوامل اطلاعات و پلیس امنیت در صورت مشاهده آشکار آنتن‌ یا دیش‌های ماهواره بر روی پشت بام و یا پنجره منازل، با اخذ دستور قضایی رأسا برای اعمال قانون وارد عمل شده‌اند.

وی تأکید کرد: جمع‌آوری تجهیزات ماهواره تنها مختص یک منطقه نبوده و در کل سطح پایتخت در حال انجام است.

کمی خبر

 

 

 

 

استاندار تهران بر لزوم تفکیک زنان و مردان در انتخابات آینده تاکید کرد

به نوشته روزنامه شرق استاندار تهران در اولین نشست مشترک مسئولان اجرائی و نظارت استان تهران ، فرمانداران شهرستان های تابع استان تهران را به رعایت مسائل شرعی در اجرای انتخابات دعوت کرد. کامران دانشجو با تاکید بر این که انتخابات نباید به گونه ای برگزار شود که برای آخرت مشکل ایجاد شود، تفکیک رای گیری خانم ها و آقایان را در انتخابات آتی لازم شمرد. او افزود در روز انتخابات باید مسائل شرعی به صورت کامل رعایت شود و حتی لباس مجریان اعم از زن و مرد مناسب باشد.

 

******************************

 

عضو شورای نگهبان، آمریکا و اسرائیل را با حملات تلافی جویانه تهدید کرد


احمد خاتمی، از اعضای محافظه کار شورای نگهبان امروز هشدار داد که در صورت حمله امریکا و اسرائیل به ایران، تهران با موشک های خود پاسخ خواهد داد. آیت الله خاتمی گفت ایران می تواند با موشک های میان برد خود تل آویو را هدف قرار دهد.

 

*********************************

 

حمله اسرائیل به لبنان برای ارزیابی ضریب موفقیت آمریکا در حمله احتمالی به ایران: تحلیل سیمور هرش  

 
سیمور هرش روزنامه نگار مشهور آمریکایی مقاله افشاگرانه دیگری را در نشریه نیویورکر به چاپ رساند و از قول دولتمردان کنونی و سابق آمریکا نوشت: اسرائیل از پیش نقشه حمله به حزب الله لبنان را طراحی کرده بود و دولت جرج بوش را نیز در جریان برنامه هایش قرار داده بود. بر اساس همین گزارش دولت آمریکا نیز این فرصت را برای ارزیابی ضریب موفقیتش در حمله احتمالی به ایران مغتنم شمرد. هرش از قول یک مقام اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا می گوید: مساله اصلی برای نیروی هوایی آمریکا این بوده که چطور با موفقیت به هدف هایش در ایران حمله کند و چه کسی متحد نزدیک آمریکا است. به گفته هرش آمریکا به این حمله نه تنها به عنوان عامل تضعیف حزب الله نگاه می کرد، بلکه تصور می کرد تضعیف حزب الله موجب تقویت دولت لبنان خواهد شد که کنترل جنوب کشور را در دست خود بگیرد، اما هدف اصلی طراحی مدلی برای حمله به ایران بود.


 

*******************************

 

چین اعلام کرد به حل مسالمت آمیز مساله هسته ای ایران خوشبین نیست 

درحالیکه چین یکی از اعضای ارشد خود را به تهران اعزام کرده بود، اعلام کرد به حل مسالمت آمیز مساله هسته ای ایران خوشبین نیست. فرستاده چین مقامهای حکومت ایران را نسبت به پیامد سرپیچی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد آگاه خواهد ساخت. در این سفر راه حل تازه ای برای رهایی جمهوری اسلامی از بن بست هسته ای جاری ارائه نخواهد شد. معاون وزیر امور خارجه چین برای دومین بار در سال جاری میلادی است که به تهران می رود .

 

 

خیلی دوست دارم و دلم برات تنگ میشه .

::: اشک :::