.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

جمع آوری ماهواره ها

در ادامه جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ها از سطح شهر تهران، ماموران یگان امداد یگان ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با ورود به چند دستگاه آپارتمان و مجتمع مسکونی اقدام به پاکسازی ال‌ام‌بی و دیش‌های ماهواره کردند.

 در حالی که جمع‌آوری تجهیزات ماهواره تا پیش از این بر عهده عوامل اطلاعات پلیس بود، از پنج‌شنبه هفته گذشته ماموران یگان ویژه در این رابطه وارد عمل شده و پس از اخذ حکم کلی قضایی برای ورود به مشاعات منازل با شدت بیشتری اقدام به جمع‌آوری دیشهای ماهواره‌ می‌کنند و به این ترتیب تا کنون عملیاتهایی در شهرک غرب، ونک، مجتمع بهجت‌آباد خیابان زرتشت، الهیه و تجریش به اجرا در آمده است.

در جریان پیگیری‌های پلیسی، ماموران یگان ویژه با سه دستگاه تویوتا هایلوکس پس از گشت زنی در منطقه الهیه به مجتمع مسکونی «هاله» و آپارتمان‌هایی که تجهیزات ماهواره آن مشهود بود، وارد شدند و تا ساعت 13 بیش از 50 بشقاب و LMB ماهواره را از پشت‌بام منازل جمع‌آوری کردند.

در حالی که بازرس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز ناظر بر عملکرد ماموران بود، ماموران یگان ویژه به درب هیچ واحد مسکونی جهت دریافت رسیور مراجعه نکردند.

در این میان یکی از ساکنان که از ورود ماموران به پشت بام منزلش ناراحت به نظر می‌رسید، به خبرنگار ایسنا، گفت: با زور نمی‌توان هیچ کاری را پیش برد و این که ماموران به داخل ساختمان رفته و با زور ماهواره‌ها را جمع کنند، حالت زیبایی ندارد و تنها پاک کردن صورت مساله است.

او در خصوص علت استفاده از ماهواره اظهار کرد: برنامه‌های صدا و سیما جذاب نبوده و مخاطب پسند نیست و از سوی دیگر سانسورهای زیاد خبری و اطلاعاتی نیز مزید بر علت شده است.

اظهارات این شخص درحالی بود که ساکن دیگری از مجمتع که خود فاقد ماهواره بود نسبت به این اقدام ابراز خرسندی و از ماموران قدردانی کرد.

وی با اشاره به اثرات سوء ماهواره بر خانواده‌ها بویژه جوانان گفت: رسانه ملی باید با تولید برنامه‌های متنوع مانع تهاجم فرهنگی و گرایش افراد به برنامه‌های شبکه‌های خارجی شود.

همچنین ماده پنج نیز نیروی انتظامی را موظف می‌کند که با اعطای حداکثر یک هفته مهلت به استفاده کننده اخطار و در صورت ادامه استفاده با مجوز مقام صالح قضایی نسبت به جمع‌آوری تجهیزات مذکور اقدام نماید. کالاهای جمع‌آوری در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر محمد تورنگ، رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز در پاسخ به این پرسش که آیا جمع‌آوری دیش‌های ماهواره از منازل سطح شهر شدت یافته است، تصریح کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با ماهواره تغییری نکرده و همان سیاست‌های قبلی است.

وی با بیان این که تا روز گذشته با اعلام شکایت خصوصی در زمینه مزاحمت‌های ایجاد شده از قبل استفاده برخی شهروندان از ماهواره در منازلشان، موضوع پیگیری می‌شد، به ایسنا گفت: در راستای ادامه اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی، از روزهای اخیر علاوه بر پیگیری شکایات مردمی در این باره، عوامل اطلاعات و پلیس امنیت در صورت مشاهده آشکار آنتن‌ یا دیش‌های ماهواره بر روی پشت بام و یا پنجره منازل، با اخذ دستور قضایی رأسا برای اعمال قانون وارد عمل شده‌اند.

وی تأکید کرد: جمع‌آوری تجهیزات ماهواره تنها مختص یک منطقه نبوده و در کل سطح پایتخت در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد