.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

«ناصر عبداللهی» را به قتل رسانده‌اند

در مراسم تشییع پیکر «ناصر عبداللهی»که با حضور محمد حسین احمدی مدیرکل دفتر موسیقی و شعر وزارت ارشاد، دیرباز نماینده بندرعباس در مجلس ، هنرمندان و خانواده آن مرحوم و جمع زیادی از علاقه‌مندان صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد،«محمدعلی چاووشی»رئیس صنف شرکت‌های تولید محصولات شنیداری با بیان اینکه «عبدالهی»شهید اندیشه علوی است، گفت: او نازنین هنرمندی بود که بدون تردید مورد هدایت و حمایت اولیاء الهی بود. دوربین‌های شبکه اول سیما برای اولین بار در دهه فجر و در بندرعباس او را به به عنوان یک حادثه هنری شکار کردند و ناشر محترمی برای اولین بار آثار او را روانه گوش‌های مردم نمود. ناصر جوان فرزانه‌ای بود که فرصت بسیاری برای ارائه آنچه در ذهنش بوده نداشت.«عبداللهی»فرا فرقه بود و خوشا به حالش که نیالوده به عصیان رفت. متاسفانه دهان‌های آلوده و برخی مطبوعات اتهامات ناروایی به این مرد بزرگ روا داشتند.
در صورتی که در زمره هنرمندان و موسیقی دانان جوان کمتر کسی به تدیین، پاکی و نجابت او بود.
چاووشی ادامه داد:«عبداللهی»ارادت بسیار به اهل بیت داشت و پاره‌ای از دشمنان اهل بیت خواستند سیمای او را لکه‌دار کنند.
وی تصریح کرد: روز قبل از فوت ایشان با «امیدوار رضایی»رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عیادت او رفتیم ایشان ضمن بازبینی تمام آزمایشات تشخیص دادند علت به کما رفتن وی مسمومیت نبوده بلکه ضربه خورده است.
چاووشی تاکید کرد: «ناصر» شهید اندیشه علوی است و حتما دستگاه‌های دست اندرکار به نمایندگی از این سیل سرشک و موج عاطفه به خون خواهی او برخواهند خواست و اگر اندیشه وهابیت تاب این صبوری را نداشته است حتما خون او گریبان قاتلان را خواهد گرفت.
در ادامه «بابک رضایی» مدیرعامل انجمن موسیقی گفت: بی‌شک نسل «عبداللهی»در تاریخ این انقلاب و کشور تاثیری گذاشته که تاریخ آن را خواهد نوشت.جوانان هم سال او آنگاه که کشورمان مورد تهاجم بیگانه بود با صلابت و رشادت قد علم کردند و «عبداللهی»نیز جزو سکانداران هنر بود و در زمانی در مقابل هجوم بیگانه قد علم کرد که اولین کار خود را با نام مقدس فاطمه زهرا (س) به عنوان تابلوی هنر ایرانی،مسلمان و هنر جوانان این انقلاب عرضه کرد.
وی ضمن ابلاغ پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری ارشاد و مدیرکل دفتر موسیقی و شعر وزارت ارشاد افزود: امیدوارم «ناصر عبداللهی» در کنار اولیاء و انبیاء محشور شود.
سپس «قاسم افشار» خواننده پاپ با بیان اینکه مردم همیشه ثابت کرده‌اند که دوستدار هنرمندان هستند، گفت: مسئولین موسیقی کشور باید در زمان حیات هنرمندان از آنها حمایت کنند اما متاسفانه این اتفاقات نمی‌افتد.
«امیر تاجیک» نیز در این مراسم افزود: «عبداللهی»مردی فرهیخته‌ و یک پدیده بود.
«فرمان فتحعلیان»نیز با اشاره به اینکه او یکی از سالم‌ترین و صادق‌ترین هنرمندان این مملکت بود،اظهار داشت: تمام این شایعات که در طول بیماری او عنوان شده، کذب محض است. ما ملت عاشقی هستیم با این همه شایعات و صحبت‌های کذب آیا ما ایرانی هستیم؟ مسلمانیم؟مولایمان علی(ع) است؟ ناصر یکی بود حق او این نبود که پشت سر عاشق مسلمان حرفی زده شود. او حتی یک سیگار هم نمی‌کشید.
بنابراین گزارش «رضا رشیدپور» مجری رادیو و تلویزیون در خصوص این خواننده کشورمان گفت: «عبداللهی»خیلی پاک‌تر از چیزهایی بود که فکر می‌کردیم او خواننده مؤمن، معتقد بود. حضور انبوه مردم در این مراسم نشان می‌دهد ما او را دوست داشتیم و این شایعات ذره‌ای از ابهت او را کم نمی‌کند. او هیچ وقت از حافظه تاریخی مردم پاک نمی‌شود ما باید قدر هنرمندان را تا زمانی که زنده‌اند بدانیم.
در ادامه «چنگیز حبیبیان»به مداحی بر سر پیکر آن مرحوم پرداخت و سپس «عباس سجادی»رئیس مرکز موسیقی سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران به نمایندگی از «محمد علی بهمنی»شاعر آثار «عبداللهی» به ایراد سخنرانی پرداخت و بعد از قرائت پیام «بهمنی»گفت: در آینده از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آیین‌هایی در خصوص این هنرمند فرزانه برگزار خواهد شد.
در پایان «اسحاق احمدی»خوانند محلی بندرعباس به شروه‌خوانی پرداخت و گفت: من همیشه این شروه را با ناصر می‌خواندم در حال حاضر از او می‌خواهم و به او می‌گویم که دیگر این شروه را نخواهم خواند.
پیکر هنرمند فرزانه «ناصر عبداللهی»خواننده پاپ کشورمان صبح امروز از مقابل تالار وحدت در میان انبوهی از جمعیت در حالی که قطعاتی از آثار او پخش می‌شد برای غسل دادن به بهشت زهرا و سپس برای خاکسپاری به بندرعباس منتقل شد.


مراسم ترحیم «ناصرعبداللهی»چهارشنبه 6 دی ماه در مسجد جامع شهرک قدس از ساعت 15 تا 30/16 برگزار می‌شود.

خداحافظ

ماجرای مرگ «ناصر عبد‌اللهی» و پیش از آن، به کما رفتنش، حرف و حد‌یث‌های زیاد‌ی به همراه د‌اشت؛ شایعات متعد‌د‌ی د‌رباره علت و چگونگی این ماجرا د‌هان به د‌هان می‌چرخید‌. خیلی‌ها از ضرب و شتم او توسط عد‌ه‌ای ناشناس می‌گفتند‌، برخی گفتند‌ که د‌ر اثر زیاد‌ه‌روی د‌ر مصرف قرص‌های آرام‌بخش بود‌ه و... شایعات د‌یگری مثل آنچه د‌رباره «احمد‌رضا عابد‌زاد‌ه» گفته شد‌.

پزشکان معالج او طبق پیش‌بینی‌ها سریعاً به خاطر آرام کرد‌ن جو و رد‌ شایعات موجود‌، علت را همان زیاد‌ه‌روی د‌ر مصرف آرام‌بخش اعلام کرد‌ند‌ تا جلو پیشروی شایعات را بگیرند‌.

او از جنوب آمده بود؛ از کوچه پس کوچه های دم کرده ای که به گفته خود عبداللهی عصرها پر می شد از جوان های گیتار به دست که توی محل دور هم می نشستند و می زدند و می خواندند. ساززدن را در همین جمع ها و به قول خودش «گوشی و چشمی» یاد گرفته بود، ولی صدایش را می گفت مرحون لطف خداست.

علت مرگ این هنرمند فقط و فقط به خاطر درگیری های فرقه ی بود و بس

 «سراپا اگر زرد و پژمرده ایم/

 ولی دل به پاییز نسپرده ایم...

چو گلدان خالی لب پنجره/

پر از خاطرات ترک خورده ایم...»

ناصریا، جوان مرد. خیلی زود بود هنوز...