.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

دولت نگران ناآرامی بر سر بنزین

در حالی که سیزده روز به مهلت قانونی برای اجرای سهمیه بندی بنزین باقی مانده است همچنان سرنوشت این کالای استراتژیک که مجلس و دولت از تصمیم گیری درباره آن وحشت دارند در ابهام قرار دارد و گفته می شود مجلس همچنان از زیر بار اجرای قانون شانه خالی می کند و انتظار دارد که همچنان از صندوق ذخیره ارزی برای واردات بنزین استفاده کند. به گفته شاهدان عینی عده ای در حال نظرسنجی در مورد سهمیهبندی سوخت در سطح شهرها دیده شده اند که کارشناسان آن را در راستای بررسی های هدستگاه های دولتی در مورد تبعات سهمیه بندی بنزین می دانند.

در دو روز گذشته از چند نقطه مختلف تهران و شمال کشور خبر رسیده که کسانی در صف پمپ بنزین ها با دادن پرسشنامه ای در دست از مردم نظر آن ها را درباره بنزین و سهیمه بندی آن می پرسیدند. از جمله سئوالات آن بود که فکر می کنید اگر قیمت بنزین دو برابر شود چه اتفاقی خواهد افتد.

ادامه ابهام و انتشار ضد و نقیض درباره بنزین در حالی است که سردرگمی مردم ادامه دارد و مشکلات ناشی از آن به بخش های نطرسنجی منتقل شده است.

کارشناسان احتمال می دهند که دولت بخواهد با استناد به گزارش های دستگاه های امنیتی از اجرای قانون مصوبه مجلس و سهمیه بندی آن سرباز بزند. چرا که همزمان مدیران دولت به لابی قدرتمندی در داخل مجلس پرداخته و نمایندگان را تشویق کرده اند که با طرحی جدید مصوبه قبلی خود را لغو و قیمت بنزین را ثابت کنند. از جمله کسانی که با دولت همراه شده کمال دانشیار رییس کمیسیون انرژی مجلس است که در تازه‌ترین اظهارنظر خود، برخلاف نظر گذشته اش از پیشنهاد به تعویق افتادن سهمیه‌بندی بنزین تا مهرماه سال‌جاری خبر داد . به اعتقاد وی، براساس بررسی‌های کمیسیون انرژی، مقدمات اجرایی سهمیه‌بندی بنزین با کارت هوشمند مهیا نیست بنابراین باید فرصت دیگری به دولت داد و سهمیه‌بندی را به تعویق انداخت.

دانشیار اظهار داشت به احتمال قوی، سهمیه‌بندی به تعویق می‌افتد و باوجود آن‌که 80 درصد کارت‌های هوشمند سوخت توزیع شده اما از جایگاه‌های پمپ بنزین خبر رسیده که دستگاه‌های کارت‌خوان به درستی عمل نمی‌کنند و برخی از آن‌ها به جای آن‌که بنزین را در ماشین بریزند، بنزین ماشین را خالی می‌کنند.