.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

یه کم خبر

قوانین عجیب و غریب در نقاط مختلف جهان: گزارش یک روزنامه ایتالیایی  


«قانون های دیوانه» عنوان گزارشی است که در روزنامه ایل جورناله ایتالیا انتشار یافته است. خبرنگار روزنامه در سفری به دنیای قوانین و قانونگذاری، عجیب ترین قوانین موجود را دستچین کرده است. در مقدمه اشاره می شود تصویب قوانین غیرمنطقی، ربطی به دموکراسی ندارد، زیرا حماقت انسان را نمی توان در مرزهای جغرافیایی محدود ساخت. اولین کشور آمریکا است؛ شاید هیچ کشوری به اندازه آمریکا قوانین عجیب و غریب و غیرمعقول به تصویب نرسانده باشد و در این زمینه به قانونی در ایالت نیویورک اشاره می کند که گردش در خیابان ها با بستنی در جیب را ممنوع اعلام کرده یا قانون دیگری که در کالیفرنیا از آفتاب به عنوان اموال عمومی نام می برد. عجیب ترین قانون در شهر چیکو به تصویب رسیده که بر مبنای آن داشتن بمب هیدروژن آزاد است ولی استفاده از آن 500 دلار جریمه دارد. در استرالیا برای تعویض لامپ سوخته باید به افرادی که دارای مجوز هستند مراجعه کرد. در خاتمه این روزنامه به فتوای جعفر صبوری در ایران مبنی بر ممنوعیت بازی شطرنج اشاره می کند.

قتل ناموسی دختر 21 ساله پاکستانی در ایتالیا، باردیگر عدم امکان همزیستی با مسلمانان را به مردم ایتالیا یادآور شد  

افکار عمومی ایتالیائی از شنیدن اخبار قتل یک دختر 21 ساله پاکستانی به نام حنا سلیم که با یک جوان ایتالیائی زندگی می‌کرد، توسط پدر، برادر و عموی دختر، به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. بسیاری از ایتالیائی‌ها این قتل را سمبول غیرممکن بودن همزیستی با مسلمانان تلقی کردند. حنا سلیم 5 سال پیش همراه خانواده خود در شمال ایتالیا ساکن شده بود. جسد وی در یک کیسه نایلونی سیاه رنگ زیر یک متر خاک در حیاط منزل پدری او پیدا شد. جوزپه، نامزد حنا، با مراجعه به ماموران انتظامی ناپدید شدن وی را به ماموران انتظامی اطلاع داد. حنا سه ماه پیش منزل پدری در سارتزو را ترک کرد و در شهر برشا با جوزپه منزل گزیده بود.

«آفساید» به دلیل نداشتن مجوز نمایش در ایران، امکان کاندیدا شدن در اسکار 2007 را از دست می دهد: مصاحبه با جعفر پناهی  

فیلم آفساید آخرین ساخته جعفر پناهی با آن که بیشترین شانس را برای کاندیدا شدن در اسکار 2007 دارد، به دلیل نداشتن مجوز نمایش در ایران، این امکان را به زودی از دست می دهد. به گفته بسیاری از اهالی سینما فیلم آفساید که از سوی کمپانی معروف سونی پیکچرز خریداری شده و قرار است به زودی در آمریکا پخش شود، بیشترین شانس را برای برنده شدن خواهد داشت. جعفر پناهی خود در مصاحبه می گوید: می خواستیم فیلم یک ماه پیش از جام جهانی فوتبال در ایران به نمایش دربیاید، بعد از دو سه هفته از درخواست ما گفتند چهارشنبه موضوع را بررسی می کنیم، ولی متاسفانه چهارشنبه های بسیاری گذشته و من همچنان پنج شش ماه است که منتظرم و این در حالی است که کپی فیلم را در کوچه و بازار و هر بقالی می توان پیدا کرد، اما باز هم همه درها را به روی ما می بندند تا فیلم هیچ موقعیتی نتواند پیدا کند و به نوعی بسوزد و از بین برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد