.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

.:: SEPNA ::.

از هر دری سخنی

گفتند: امام زمان(عج) به آقای فاضل سلام رسانده و گفته شب توفانی ر

آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) که یکی از برجسته‌ترین میراث‌داران فکری و فقهی امام خمینی(ره) به شمار می‌رفت، همچون استاد خود در مواجهه با مدعیان رؤیت امام زمان(عج) و صاحبان عرفان بازاری، برخوردی صریح و بدون ملاحظه داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد فاضل، فرزند و مسئول دفتر آن مرحوم، در خاطره‌ای که به «بازتاب» ارسال کرده، به بیان یکی از این برخوردهای صریح آن مرجع تقلید در گذشته پرداخته که در بخشی از آن آمده است: چند سال پیش، عرفانیان پنج نفر را از تهران به قم فرستاده بود که متأسفانه، یکی از آنان، روحانی پیری بود و بقیه از افراد کاسب و بازاری. در عصر یکی از روزها آنان به دفتر ما آمدند و گفتند: می‌خواهیم با آقا ملاقات کنیم و مطلب بسیار مهم و خصوصی با ایشان داریم... .

گفتند: ما از طرف شخصی به نام عرفانیان که در تهران است، آمده‌ایم؛ ایشان کسی است که در تمام سه وقت، نماز خود را به جماعت پشت سر امام زمان ـ علیه‌السلام ـ می‌خواند و امام به ایشان فرموده‌اند: به آقای فاضل لنکرانی پیغامی را برسانید و گفتند: امام پیام دیگری را برای یکی از مراجع دیگر هم توسط این فرد داده که ما پیش از آمدن به اینجا، خدمت ایشان رفته‌ایم و ایشان با توجه کامل به این مطالب گوش دادند.

به آنان گفتم: می‌توانید بگویید چه پیامی برای آن مرجع محترم داده شده و آنان نوشته‌ بسیار بدخطی به زبان فارسی را نشان من دادند که در آن آمده بود: آقای... چرا با مادر من زهرا مخالفت می‌کنی؟ باید هرچه زودتر از فتوایی که نمی‌توان در نماز شهادت به عصمت حضرت زهرا داد، دست برداری. من پیش از آن‌که پیام مربوط به والد راحل رضوان‌الله تعالی علیه را بشنوم، به آنان گفتم: چرا امام زمان به خط فارسی مرقوم داشته‌اند و چرا این‌قدر بدخط؟

بالاخره پس از این بگو مگوها، آنان گفتند: شما امانتدار خوبی باشید و پیام را به پدرتان برسانید و ببینید ایشان چه می‌فرمایند؟

گفتند: پیام این است که امام زمان ـ علیه‌السلام ـ به آقای عرفانیان فرموده‌اند: به آقای فاضل سلام من را برسان و بگو آن شب توفانی را به یاد داشته باشید!
من هم گفتم: فردا خدمت ایشان خواهم گفت و شما فردا ظهر جواب را از من بگیرید... .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد